8 Mayıs 2011 Pazar

Okul Öncesi Eğitimle İlgili Güncel Haberler

Hatay, okul öncesi eğitimde Türkiye birincisi
‘Okul Öncesi Eğitim Şenlikleri’ kapsamında Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından, ‘Oyun ve Öğrenme’ konulu seminer düzenlendi
İl Milli Eğitim Müdürlüğü koordinesinde gerçekleştirilen ‘oyun ve öğrenme’ konulu seminer, Formül yayınlarının sponsorluğunda ve IKRA Kırtasiye’nin ev sahipliğinde yapıldı.
 Büyük Antakya Oteli’nde düzenlenen seminere Hatay Valisi M.Celalettin Lekesiz, İl Milli Eğitim Müdürü Cafer Tulmaç, İl Milli Eğitim Şube Müdürü Betül Yeniay ve diğer şube müdürleri ile çok sayıda öğretmen katıldı. 
Seminerin açılışında bir konuşma yapan Hatay Valisi M. Celalettin Lekesiz, Hatay’ın okul öncesi eğitimde iki yıl öncesine kadar Türkiye’de 67. sırada yer aldığını, bu yıl ise 5 yaş gurubunda Türkiye birincisi olduğunu, tüm yaş gurupları içerisinde de ikinciliği elde ettiğini belirtti. Vali Lekesiz, okul öncesi eğitiminin yaygınlaşması için büyük çaba sarf ettiklerini ifade ederek, ‘İnsan yaşamında 0-6 yaş aralığının önemi büyüktür.
 Bu günleri ne kadar dolu dolu geçirirsek, iyi analiz eder, eldeki verilerle geleceği şekillendirmeye çalışırsak daha güçlü bir Hatay'ı ve Türkiye'yi hep beraber inşa ederiz’dedi. Günümüzde artık bilgi çağına girdiğimizi, kas gücünün yerini, beyin gücünün aldığını hatırlatan Vali lekesiz, ‘Daha güçlü, aydınlık bir gelecek, akıl dolu bugünlerle başlar.
 Eski bilgiler yeni sorunlara çözüm üretmiyor. Yeni bilgilerle donanmamız gerekiyor. Yenidünyanın yeni değerleri var. Bunları ıskalarsak, temelden itibaren çocukları iyi yetiştiremezsek içinde bulunduğumuz yüzyılı ve geleceği atlarız. Bunun için okul öncesi eğitimden itibaren meseleyi ciddiyetle ele almak lazım’ şeklinde konuştu. Vali Lekesiz, bu konuda yürütülen çalışmalar sonucunda Hatay’ın okul öncesi eğitimde 5 yaş gurubunda Türkiye birincisi, tüm yaş gurupları içerisinde de Türkiye ikincisi olduğunu tekrar ederek, ‘Bu başarı; Kaymakamlarımızın, İl Milli Eğitim Müdürümüzün, İlçe Milli Eğitim Müdürlerimizin, okul müdürlerimizin, okul öncesi eğitimindeki öğretmenlerimizin, değerli anne ve babaların, sivil toplum örgütü temsilcilerimizin kısacası tüm Hatay’ın başarısıdır. Bu anlamda emeği geçen herkese teşekkür ederim. Bunun sürekliliğini sağlamak anlamında da çalışmalarımız devam edecektir’ dedi. İl Milli Eğitim Müdürü Cafer Tulmaç ise, okul öncesi eğitimin aile, okul ve çocuk açısından çok büyük önem arz ettiğini söyledi. Tulmaç, araştırmalara göre, okul öncesi eğitim programına katılan çocukların diğer çocuklara kıyasla gelecekte daha başarılı olduklarını, sosyal, duygusal, zihinsel ve fiziksel gelişimlerinin de daha yetkin olduğunu ifade ederek, bu nedenle okul öncesi eğitim kurumlarında öğretmen ve idarecilerin büyük bir sorumluluk üstlenerek Hatay’ı okul öncesi eğitimde Türkiye birinciliğine taşıdığını kaydetti. Etkinlikte Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Eğitim Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Belma Tuğrul, ‘Oyun ve Öğrenme’ konulu seminer verdi. Prof. Dr. Belma Tuğrul, seminere katılan öğretmenler ile çeşitli oyunlar oynayarak eğlenceli bir şekilde semineri başarı ile tamamladı.
            Seminer sonrasında katılımcılara, Prof. Dr. Belma Tuğrul ve Formül Yayınları Şevket Erdem imzalı katılım belgesi verildi. Katılımcılara ayrıca, Formül yayınlarından çeşitli hediyeler verilirken, IKRA Kırtasiye Sahipleri Rasim Tuna ve Mehmet Tuna’da IKRA personeli ile birlikte, seminere katılan öğretmenlere defne sabunu ve kalem hediye ettiler. Seminer, verilen bir kokteyl ile sona erdi.

19 Nisan 2011 tarihinde http://www.iskenderun.biz.tr/?hatay=haberdetay,6965 aracılığıyla…










Milli Eğitim Müdürü Acar: Eğitimde başarı için okul öncesi eğitimin önemi büyük

29 Nisan 2011 Cuma 10:00

Yozgat İl Milli Eğitim Müdürü Sebahattin Gamsız, eğitimde başarı seviyesinin yükseltilmesinde okul öncesi eğitimin önemli olduğuna dikkat çekti.

Yozgat İl Milli Eğitim Müdürü Sebahattin Gamsız, eğitimde başarı seviyesinin
 Yükseltilmesinde okul öncesi eğitimin önemli olduğuna dikkat çekti. Gamsız, “Özel Ergin İlköğretim Okulumuzun, ilimiz eğitim başarı seviyesinin yükseltilmesinde katkısı çok büyüktür." dedi.

              Özel Ergin İlköğretim Anaokulu'nun, Çocuk Şenliği ve Festivali çerçevesinde, ‘Küçük Yüreklerin Büyük Marifetleri’ isimli sergisi, okulun fuaye salonunda törenle açıldı.
Serginin açılışında bir konuşma yapan Okul Müdürü Ali Acar, eğitimin uzun soluklu bir yol olduğunu ve bu uzun soluklu yolda kalıcı başarının sağlanması ve sağlam temellere oturması için okul öncesi eğimin önemini herkesin kavraması gerektiğini vurguladı. Acar, “Günümüzde okul öncesi eğitim kurumlarının önemi hemen herkes tarafından kabul edilmektedir. Çocuklarımızın kişilik gelişimlerinin yüzde 70'inin 6 yaşına kadar tamamlandığı bu dönemde, öğrencilerimizin fiziksel, sosyal, duygusal ve bilişsel gelişimlerini sağlıklı şekilde geçirmesini ve onları hayata hazırlamayı amaçlamaktayız. Bu bağlamda anaokulumuzda yenilikler yaparak iyi bir eğitim-öğretim ortamı hazırladık. Drama, tenis, İngilizce, halk oyunları, bilişim teknolojileri, org öğretimi, satranç dersleriyle okul öncesi eğitimine renk kattık. Öğrencilerimizin öğretim yılı başından bu yana yaptıkları resim ve el işi faaliyetlerini sergileyerek küçük yüreklerin büyük marifetlerini ortaya koyduk. Emeği geçen herkese teşekkür ederim.” dedi.
İl Milli Eğitim Müdürü Sebahattin Gamsız da eğitimde başarı seviyesinin yükseltilmesinde okul öncesi eğitimin önemli olduğuna dikkat çekti. Gamsız, “Özel Ergin İlköğretim Okulumuzun, ilimiz eğitim başarı seviyesinin yükseltilmesinde katkısı çok büyüktür. Okul olarak yaptıkları sosyal ve kültürel etkinliklerle ilde her zaman örnek çalışmalara imza atmışlardır. Bu sergi de bunlardan birisidir. Ben bu vesile ile okul müdürümüze ve idarecilerimize çok teşekkür ediyorum.” dedi.
             Konuşmaların ardından davetliler sergiyi gezerek inceledi. Serginin açılışına İl Milli Eğitim Müdürü Sebahattin Gamsız, İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Ahmet Başar, İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Süleyman Yurtsevdi, İl Milli Eğitim Şube Müdürü Behçet Yayıkçı, İl Milli Eğitim Şube Müdürü Fatih Başkal, okul müdürleri ve öğrenci velileri katıldı
.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder